مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 13:052023-02-21اقتصادي

برداشت سالانه 100 میلیارد متر مکعب از منابع سطحی آب کشور


هر سال بیش از 100 میلیارد متر مکعب از منابع سطحی آب برداشت می شود و 2/3 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سلاجقه صبح سه شنبه با حضور آنلاین در اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب به میزبانی دانشگاه بیرجند، بیان کرد: آب یکی از اجزای اصلی محیط زیست بوده که در آموزه های دینی اهمیت بسیاری دارد و دانش بومی کشور ما سرشار از تجارب خلاقانه در این باره است.

رییس سازمان محیط زیست کشور افزود: قنات یکی از مترقی ترین روش های برداشت آب و سدهای مخزنی یکی از بزرگ ترین مقیاس های ذخیره آی است.

به گفته وی، هر سال بیش از 100 میلیارد متر مکعب از منابع سطحی آب برداشت می شود و 2/3 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش قرار گرفته اند.

سلاجقه تصریح کرد: زمانی که به آب به عنوان یک مسئله انتزاعی نگاه شود نتیجه آن همان چیزی است که امروز در کشور مشاهده می کنیم.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: باید مدیریت منابع آب کشور به خرد جمعی انجام شود تا دلسوزانه در این خصوص برنامه ریزی شود.

سلاجقه ادامه داد: در گذشته ایران جزو کشورهای پیش رو در زمینه مهندسی آب بوده و باید با شناسایی انواع آب و همه ظرفیت های این حوزه، به تأمین حق آبه محیط زیست شامل تالاب ها و… توجه کافی داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت سالانه 100 میلیارد متر مکعب از منابع سطحی آب کشور

برداشت سالانه 100 میلیارد متر مکعب از منابع سطحی آب کشور