مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 11:162023-02-21اجتماعي

موانع مشارکت دانش آموزان در المپیادهای علمی


پژوهشگران کشور در یک مطالعه پژوهشی جدید، دلایل مشارکت یا عدم مشارکت دانش آموزان در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور را مورد بررسی قرار داده و عوامل تسهیل یا ممانعت کننده در این خصوص را شرح داده اند.

- پژوهشگران کشور در یک مطالعه پژوهشی جدید، دلایل مشارکت یا عدم مشارکت دانش آموزان در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور را مورد بررسی قرار داده و عوامل تسهیل یا ممانعت کننده در این خصوص را شرح داده اند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در کشور ما همه ساله در راستای ارتقاء علمی نوجوانان و آشنایی آنان با علوم روز دنیا، رقابتی تحت عنوان المپیاد علمی در رشته های مختلف برگزار می شود.

از اهداف برگزاری این آزمون، ارتقای سطح علمی کشور و انتخاب تیمی برای شرکت در المپیادهای علمی بین المللی است.

اما با وجود اهمیت این رقابت، عده اندکی در این رقابت علمی مشارکت کرده و اکثریت دانش آموزان حتی در مدارس خاصی چون سمپاد، تمایل چندانی به شرکت در رقابت علمی مورد اشاره ندارند.

بنا بر گفته های صاحبنظران، اکثر دانش آموزان، توازنی بین این رقابت علمی و رقابت دیگری چون کنکور سراسری ندیده و عمده تمرکز خود را به کنکور اختصاص می دهند.

همچنین اغلب راه یافتگان به مراحل نهایی این گونه رقابت ها، دانش آموزان مناطق خاصی بوده و توزیع درستی با توجه به پراکندگی دانش آموزان در سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع مشارکت دانش آموزان در المپیادهای علمی

موانع مشارکت دانش آموزان در المپیادهای علمی