مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 10:552023-02-21بين الملل

فناوری ماهواره ای چین به کمک زلزله زدگان ترکیه آمد


چین چندین ماهواره را برای تصویربرداری از مناطق زلزله زده ترکیه مستقر کرده که به این کشور کمک می کند وضعیت فاجعه بار خود را بهتر تحلیل کند و منابع امدادی را به درستی تخصیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، محققان با استفاده از تصاویر راداری دیافراگم مصنوعی (SAR) تهیه شده توسط رادار L-SAR 01 چین، میزان خسارات ناشی از زمین لرزه ها را به دقت به تصویر کشیدند و اطلاعات مهمی را برای ساماندهی تلاش های انجام شده برای نجات زلزله زدگان در ترکیه ارائه کردند.

رادار مذکور بر روی دو ماهواره L-SAR 01A و L-SAR 01B نصب شده است.

هر دو ماهواره در سال گذشته به فضا پرتاب شدند و وظیفه ارائه داده هایی برای پشتیبانی از مدیریت منابع زمینی، نقشه برداری، جنگلداری، و پیشگیری از بلایا و امداد رسانی را داشتند.

کلمه SAR به یک سیستم راداری تصویربرداری مایکروویو اشاره دارد که امواج الکترومغناطیسی را به سمت زمین منتشر می کند و پژواک دریافت می کند.

این سیستم می تواند تصاویری با وضوح بالا از سطح زمین تهیه کند.

پس از زمین لرزه های عظیم ترکیه، تصاویر ماهواره ای تهیه شده توسط چین در 8 فوریه نشان داد که آتش سوزی در بندر اسکندرون در جنوب ترکیه رخ داده و برخی از کانتینرهای بندر فرو ریخته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری ماهواره ای چین به کمک زلزله زدگان ترکیه آمد

فناوری ماهواره ای چین به کمک زلزله زدگان ترکیه آمد