مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 08:552023-02-21اقتصادي

بازار تاریخی اراک در جریان بارش های اخیر آسیب ندید


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در بارش برف پایان هفته گذشته در اراک، اگر بام بازار تاریخی برفروبی نمی شد، - ایسنا/مرکزی معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در بارش برف پایان هفته گذشته در اراک، اگر بام بازار تاریخی برفروبی نمی شد، حتما به بنا آسیب وارد می شد.

محمودی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در بارش برف اخیر در استان مرکزی، هیچ یک از بناهای تاریخی استان دچار آسیب یا تخریب نشد، اظهار کرد: یکی از طاق های بازار تاریخی اراک از سمت خیابان محسنی دچار آسیب شد که اداره کل میراث فرهنگی استان به سرعت نسبت به رفع خطر اقدام کرد.

در آینده ای نزدیک عملیات مرمت این طاق انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت بازار تاریخی اراک، گفت: با توجه به این اهمیت، در حین و پس از بارش به سرعت عملیات برفروبی بام بازار توسط چندین کارگر به روش سنتی انجام شد و 50 درصد از کسبه بازار نیز در عملیات برفروبی کمک کردند.

محمودی تصریح کرد: در شرایط بارش اخیر، در قسمت های اصلی مانند راسته اصلی، امکان آسیب به بنای بازار بسیار بالا بود و اگر برفروبی انجام نمی گرفت حتما در آینده ای نزدیک به بنا آسیب های جدی وارد می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار تاریخی اراک در جریان بارش های اخیر آسیب ندید

بازار تاریخی اراک در جریان بارش های اخیر آسیب ندید