مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 14:542023-02-20سياسي

بررسی علل تخریب بافت تاریخی شیراز/ آستان شاهچراغ مخالف تجاری سازی است


تخریب خانه های بافت تاریخی شیراز به دلایل متعدد باعث اعتراضات فراوانی شده است، هر کدام از نهادها برای این تخریب علل متعددی را ذکر می کنند موافقان علت آن را ایجاد شرایط بهتر برای زائران و مجاوران می دانند اما مخالفان علت این اقدام را سودجویی و دلالی می دانند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، هفته گذشته تخریب بافت تاریخی شهر شیراز اعتراضات زیادی را به راه انداخت، برنامه ثریا درباره همین تخریب ها مناظره ا ی را با حضورعلیرضا صحراییان معاون توسعه و مدیریت منابع شاهچراغ، امیرحسین جمشیدی مدیرکل فنی و عمرانی استانداری فارس، محمدمهدی کلانتری پژوهشگر حوزه مرمت و استاد دانشگاه و محسن اکبرزاده معاون پژوهشکده شرکت ثامن و استاد دانشگاه برگزار شد.

علیرضا صحراییان در ابتدای برنامه گفت: قبل از انقلاب برای بافت شاهچراغ طرحی تدوین شد و مردم در بافت تاریخی به علت تغییرات متعدد و طرح های مختلف دچار سردرگمی شدند اما برای رفاه حال زائرین و مجاوران طرحی اجرا نشد.

در شیراز یک بافت 360 هکتاری تاریخی وجود دارد که از مجموع این بافت 57 هکتار آن را شورای عالی معماری و شهرسازی  برای منطبق کردن کلیه فعالیت های معماری و شهرسازی محدوده با آستان های مقدس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی علل تخریب بافت تاریخی شیراز/ آستان شاهچراغ مخالف تجاری سازی است

بررسی علل تخریب بافت تاریخی شیراز/ آستان شاهچراغ مخالف تجاری سازی است