مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 11:262023-02-20بين الملل

دانشمندان از هوش مصنوعی برای ترک اعتیاد استفاده کردند


در حالی که سالانه تنها در آمریکا بیش از 80 هزار شهروند آمریکایی در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می دهند، دانشمندان می خواهند از هوش مصنوعی برای تولید داروهایی استفاده کنند که می تواند اعتیاد به مواد افیونی را درمان کند.

- در حالی که سالانه تنها در آمریکا بیش از 80 هزار شهروند آمریکایی در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می دهند، دانشمندان می خواهند از هوش مصنوعی برای تولید داروهایی استفاده کنند که می تواند اعتیاد به مواد افیونی را درمان کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تقریباً سه میلیون آمریکایی به مواد افیونی اعتیاد دارند و هر ساله بیش از 80 هزار آمریکایی در اثر سوءمصرف مواد مخدر، جان خود را از دست می دهند.

مواد افیونی یا اُپیویید(Opioid) به مجموعه ترکیبات شیمیایی طبیعی و صنعتی مُسکن شبیه به مرفین گفته می شود که در سیناپس، گیرنده های عصبی اپیویید را تحریک می کنند.

عملکرد همگی آنها در بدن همانند کار انتقال دهنده های عصبی ضد درد(اندورفین ها) است که از طریق تأثیر بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس درد در بدن می شوند.

مرفین اولین اپیویید طبیعی(آلکالویید) است که در سال 1804 توسط یک داروساز آلمانی به نام فردریش ویلیام آدام سرتورنر در شهر پادربرن از تریاک استخراج شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان از هوش مصنوعی برای ترک اعتیاد استفاده کردند

دانشمندان از هوش مصنوعی برای ترک اعتیاد استفاده کردند