مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-20سياسي

قانون تسهیل مانع دریافت پروانه وکالت برای قضات و نمایندگان مجلس نیست


یک عضو پیشین هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار مانعی برای دریافت پروانه وکالت برای نمایندگان مجلس و قضات ایجاد نکرده است.

- قانون "تسهیل" مانع دریافت پروانه وکالت برای قضات و نمایندگان مجلس نیست یک عضو پیشین هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: قانون "تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار" مانعی برای دریافت پروانه وکالت برای نمایندگان مجلس و قضات ایجاد نکرده است.

سیدمهدی حجتی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با تقاضای پروانه وکالت از ناحیه قضات منفک از دستگاه قضایی و نمایندگان حقوقدان مجلس گفت: در حال حاضر مقررات ماده 8 لایحه قانونی استقلال کانون وکلا که در تیرماه سال 1383 مورد اصلاح قرار گرفته است همچنان معتبر است و به موجب مقررات این ماده قضات منفک از دستگاه قضایی که سلب صلاحیت نشده باشند با حداقل پنج سال سابقه قصاوت بدون شرکت در آزمون ورودی و امتحان اختبار و با حداقل دو سال سابقه وکالت بدون شرکت در آزمون ورودی و به شرط قبولی در آزمون اختبار می توانند از کانون های وکلا پروانه وکالت دریافت کنند.

وی افزود: به علاوه کارشناسان حقوقی بازنشسته دستگاه های دولتی نیز با داشتن سی سال سابقه خدمت و به شرط دارا بودن دانشنامه کارشناسی حقوق با سابقه اشتغال به مشاغل حقوقی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون تسهیل مانع دریافت پروانه وکالت برای قضات و نمایندگان مجلس نیست

قانون تسهیل مانع دریافت پروانه وکالت برای قضات و نمایندگان مجلس نیست