مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 09:052023-02-20دانش

نگاهی به مشکلات دانشگاه های خراسان شمالی


دانشجویان دانشگاه های خراسان شمالی در ترمی که گذشت و در شرایط پساکرونا با مشکلاتی چون کمبود خوابگاه و تغذیه نامناسب مواجه بودند.

- ، چالش هایی را برای مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان خراسان شمالی به بار خواهد آورد.

تعطیلی خوابگاه ها موجب شده بود تعدادی از خوابگاه های خودگردان تغییر کاربری دهند، یا اجاره بهایشان را به صورت قابل توجهی بیفزایند، تراکم دانشجویان غیرحضوری و غیربومی هم که چند ترم را به صورت مجازی گذرانده بودند و اکنون می بایست حضوری در کلاس ها شرکت کنند، مزید بر علت شده بود تا عدم تناسب تعداد خوابگاه ها با دانشجویان متقاضی خوابگاه خودنمایی کند.

البته که مواجهه با این شرایط قابل پیش بینی بود و اوایل سال که تعداد ورودی های جدید دانشگاه ها برای پذیرش برنامه ریزی می شد، ممکن بود با اتخاذ تصمیمی صحیح و نیز اطلاع رسانی های کافی از سکوهای در دسترس، وضعیت را برای دانشجویان تشریح کرد.

گاهی هم افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه ها که ملاکی برای رشد بودجه ای و جایگاهی دانشگاه هاست علت بروز این عدم تعادل ها می شود.

البته با برخی تسهیلگری های محدود درون استانی، اندکی از بار مشکلات خوابگاهی کاسته شد، ولی افزایش تعداد دانشجویان در اتاق های خوابگاه ها که گاهی به صورت کف خوابی در آن مستقر می شدند هم موجب بروز نارضایتی ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به مشکلات دانشگاه های خراسان شمالی

نگاهی به مشکلات دانشگاه های خراسان شمالی