مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 08:522023-02-20پزشكي

بهبودی موش های مبتلا به MS با برنامه ریزی مجدد میکروبیوم


در حالی که در بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف های میلین که از اعصاب محافظت می کنند، حمله می کند، دانشمندان با برنامه ریزی مجدد میکروبیوم موش ها توانسته اند آنها را بهبود ببخشند.

- در حالی که در بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف های میلین که از اعصاب محافظت می کنند، حمله می کند، دانشمندان با برنامه ریزی مجدد میکروبیوم موش ها توانسته اند آنها را بهبود ببخشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، مانند بسیاری از بیماری های خودایمنی، التهاب مزمن با ایجاد مولتیپل اسکلروزیس(MS) مرتبط است، وضعیتی که به غلاف های اطراف اعصاب حمله می کند و می تواند منجر به ضعف و اسپاسم عضلانی، مشکل در راه رفتن یا حرکت، سفت شدگی، درد و موارد دیگر شود.

در حالی که روش های کنونی مقابله با این بیماری بر مدیریت علائم تمرکز دارد، پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا(UVA) علاقه مند بودند که ببینند آیا می توان مکانیسم ایجادکننده التهاب را در منبع آن خاموش کرد یا خیر.

بنابراین، آنها میکروب های داخل روده موش ها را بررسی کردند و یک تنظیم کننده شیمیایی پیدا کردند که منجر به یک آبشار التهابی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبودی موش های مبتلا به MS با برنامه ریزی مجدد میکروبیوم

بهبودی موش های مبتلا به MS با برنامه ریزی مجدد میکروبیوم