مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 02:302023-02-19سياسي

آیت الله اراکی: خدمت به مردم مهم ترین رسالت علماست


عضو مجلس خبرگان رهبری تواضع علما در خدمت رسانی به مردم و در کنار مردم قرار گرفتن را مهم ترین رسالت علما و فضلای حوزه دانست و گفت: طلاب به عنوان منادیان دین خدا باید تا تمام تلاش خود را در مسیر التیام بخشی به دردهای زلزله زدگان به کار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محسن اراکی در گردهمایی طلاب و فضلای میانه که در قم برگزار شد، ضمن اشاره به فضل طلاب و روحانیون میانه، به ویژگی های معنی بعث درآیات و روایات اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: بعث، ارسال نبی به سوی مردم است؛ ما معتقدیم که نبی گرامی اسلام از ابتدای خلق نبی بودند.

وی در ادامه بعثت را به سوی مردم فرستاده شدن و برای مردم مأموریت یافتن دانست و با بیان این که از آیات قران کریم این معنا روشن است که بعث، بعث برای اقامه جامعه عدل الهی است، خاطرنشان ساخت: بعثت پیامبران؛ تبیین و نهادینه سازی دین به عنوان قانون اداره جامعه برای مردم است.

*دین قانون اداره جامعه است اراکی با بیان این که دین قانونی است که جامعه را اداره می کند و انبیا با برنامه ای منسجم برای ایجاد نظم عادلانه مبعوث شده اند، اظهار داشت: نظم در مبانی الهی، تنها به معنای اداره جامعه نیست؛ بلکه نظم مراد آیات و روایات، برقراری عدل به عنوان پیشران تعالی جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: خدمت به مردم مهم ترین رسالت علماست

آیت الله اراکی: خدمت به مردم مهم ترین رسالت علماست