مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:552023-02-19پزشكي

افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم؟


علائم افسردگی پس از زایمان با گذشت زمان بهبود می یابد و در بسیاری از موارد، افسردگی سه تا شش ماه پس از شروع برطرف می شود.

- ایسنا/کردستان یک روانشناس و کارشناس درمان گفت: علائم افسردگی پس از زایمان با گذشت زمان بهبود می یابد و در بسیاری از موارد، افسردگی سه تا شش ماه پس از شروع برطرف می شود.

زهرا مجد، در گفت و گو با ایسنا در مورد افسردگی پس از زایمان اظهار کرد: افسردگی یک اختلال پیچیده و چند وجهی است کە ریشە در افکار و زیستگاه انسانی دارد به همین خاطر نباید در تحلیل، ریشه یابی و درمان آن، بدون مراجعه به متخصص، روانشناس و صرفاً به قضاوت و برداشت خودمان بسنده کرد.

وی افزود: افسردگی پس از زایمان، حالتی است که با احساس گناه، کاهش توانایی در لذت بردن از زندگی، خجالت، کاهش توانایی خوب فکر کردن، ضربان قلب، تفکرات آسیب زدن به خود و نوزاد تعریف می شود که به شایع ترین بیماری در دنیای امروز تبدیل شده است و از دید روانشناسی و روانکاوی، مقوله ای انکار ناپذیر و بخش عمده ای از فضای زندگی الکترونیکی امروز را اشغال کرده است.

این روانشناس عنوان کرد: از این رو افسردگی پس از زایمان را نمی توان بیماری قرن نامید، چون از پیدایش انسان بر روی زمین و آغاز زندگی اجتماعی، افسردگی پا به عرصه وجود نهاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم؟

افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم؟