مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:352023-02-19اقتصادي

تکنولوژی محصولات فونیکس: بخش پنجم


رانندگی طولانی مدت، به ویژه در مسیرهای یکنواخت با تکیه بر مهارت های ناخودآگاه همراه است و همین کاهش هشیاری راننده می تواند بسیار خطرآفرین باشد.

- اگر به این شرایط، تراکم خودروها و ترافیک را هم اضافه کنیم، درگیری راننده با پدال ها بیشتر می شود که حتی در خودروهای اتوماتیک هم به خستگی مضاعف راننده منجر می گردد.

اما سیستم های جدید کروز کنترل در سیستم دستیار پیشرفته راننده (ADAS) که بر پایه تشخیص فاصله با خودروی جلویی کار می کند و در خودروهای اف ایکس و تیگو8 پرو و تیگو8 پرو مکس از برند فونیکس استفاده شده، می تواند به این مسائل پایان دهد.

  گر چه از پیدایش نخستین نمونه سیستم کروز کنترل، چندین دهه می گذرد، اما تکنولوژی اولیه به واسطه عدم تطبیق پذیری، می تواند در مسیرهای مسطح و عموما خلوت نظیر آزادراه ها به عدم هشیاری راننده نیز دامن بزند.

در سیستم های قدیمی (با عدم امکان تشخیص فاصله و تطبیق)، سرعت خودرو بر عدد خاصی تنظیم می شود و وسیله نقلیه به صورت خودکار با تنظیم میزان گاز، سرعت ثابت را حفظ می کند.

از همین رو، راننده پدال گاز را رها می کند و در صورت مواجهه ناگهانی با مانع، ترافیک یا ترمز ناگهانی خودروی جلویی، مجال کوتاهی برای توقف خودرو خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکنولوژی محصولات فونیکس: بخش پنجم

تکنولوژی محصولات فونیکس: بخش پنجم