مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:262023-02-19بين الملل

ایران قدرت منطقه ای قوی است/ چرایی علاقه مندی چینی ها به همکاری با ایران


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه معتقد است جمهوری اسلامی ایران هم تامین کننده انرژی است هم می تواند امنیت را تامین کند بنابراین می تواند شریک استراتژیک برای چین باشد.

- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه معتقد است جمهوری اسلامی ایران هم تامین کننده انرژی است هم می تواند امنیت را تامین کند بنابراین می تواند شریک استراتژیک برای چین باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی صفری درباره سفر رییس جمهور به چین اظهار داشت: سفر رییس جمهور به چین از لحاظ پروتکلی یک سفر رسمی در بالاترین سطح بود.

ملاقات های بسیار مهمی با شی جین پینگ رییس جمهور چین، نخست وزیر و رییس پارلمان داشت.

همچنین جلسه ای با اقتصاد دانان و ابر شرکت های چینی داشتند که شرکت های چینی حضور داشته و مسائل شان را مطرح کردند و رییس جمهور نیز اعلام کرد که درها باز است، پروژه ها مشخص است، اگر موانعی باشد تلاش می کنیم رفع شود.

وی در مورد ارتباط این سفر با موضوع سند 25 ساله همکاری های چین و ایران گفت: حدود 9 ماه پیش در سفر وزیر خارجه به چین و همچنین در پایان ملاقات دو وزیر خارجه اعلام شد که این سند جامع اجرایی شود اما به خاطر مسایل کرونا اقدام چندانی صورت نگرفته بود، بنده اخیرا سفری به چین داشتم که به خاطر شرایط 7-8 روزی هم در قرنطینه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران قدرت منطقه ای قوی است/ چرایی علاقه مندی چینی ها به همکاری با ایران

ایران قدرت منطقه ای قوی است/ چرایی علاقه مندی چینی ها به همکاری با ایران