مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 10:022023-02-19سياسي

سنددار شدن باغستان قزوین، مرهم دردهایش می شود؟


سنددار شدن بخشی از اراضی باغستان سنتی قزوین، یکی از خبرهای روزهای اخیر بود.

ایسنا در این گزارش به این موضوع پرداخته است که آیا سنددار کردن تمامی اراضی باغستان می تواند از درد و رنج های این میراث ماندگار بکاهد یا خیر؟ - ایسنا/قزوین سنددار شدن بخشی از اراضی باغستان سنتی قزوین، یکی از خبرهای روزهای اخیر بود.

ایسنا در این گزارش به این موضوع پرداخته است که آیا سنددار کردن تمامی اراضی باغستان می تواند از درد و رنج های این میراث ماندگار بکاهد یا خیر؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهر کالبدی زنده است، روح دارد و اتفاقاتش برای شهرنشینان خاطره جمعی و تعلق خاطر می سازد؛ گاهی شهرها در تلاطم دوران، نامهربانی ها می بینند و تاب می آورند و گاهی هم به تاریخ می پیوندند.

قزوین شهر کهنی است که با سابقه یک جانشینی مستمر 9 هزار ساله، تغییرات بسیاری را تاب آورده تا امروز ما را در خود پناه دهد.

آنان که اهل فرهنگ و ادب و اصالت هستند، قزوین را شهری شناسنامه دار قلمداد می کنند، اما چه فایده که این روزها ساختارشکنی باعث شده تا اصالت از اهمیت بیافتند و هر روز زخمی بر چهره تاریخی قزوین نشانده شود.

قزوین این روزها به سختی نفس می کشد، از هویت اصیلش روزبه روز کاسته می شود؛ آری توسعه بدون پیوست فرهنگی پیشگام شده و نفس قزوین را بریده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنددار شدن باغستان قزوین، مرهم دردهایش می شود؟

سنددار شدن باغستان قزوین، مرهم دردهایش می شود؟