مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:052023-02-19اقتصادي

کشت 5000 بوته آناناس برای اولین بار در شهرستان زرآباد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرآباد گفت: با هدف تنوع بخشی در کشت و تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا ، برای اولین در شهرستان زرآباد تعداد 5 هزار اصله نهال آناناس رقم MD2 با بهره گیری از سیستم آبیاری قطره ای و زیر سایبان کشت شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرآباد گفت: با هدف تنوع بخشی در کشت و تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا ، برای اولین در شهرستان زرآباد تعداد 5 هزار اصله نهال آناناس رقم MD2 با بهره گیری از سیستم آبیاری قطره ای و زیر سایبان کشت شده است.

محمد امین هوت امروز یکشنبه 30 بهمن، در شورای کشاورزی شهرستان گفت: آناناس یکی از میوه های است که در شرایط اقلیمی گرمسیری و نیمه گرمسیری کشت می شود و میوه آن سرشار از انواع و یتامین ها و مواد معدنی است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب، خاستگاه تولید متنوع ترین میوه های گرمسیری در کشور است و حتی در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب محسوب می شود و طرفیتی بی بدیل برای ارز آوری دارد.

هوت خاطرنشان کرد: این استان در حالی مهد تولید میوه های گرمسیری کشور نام دارد که میوه هایی همچون کُنار، چیکو، تمبرهندی، نارگیل و گواوا، پاپایا، بیدام، پالسا، جمبولان، سیتاپل، موز و آناناس در آن کشت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 5000 بوته آناناس برای اولین بار در شهرستان زرآباد

کشت 5000 بوته آناناس برای اولین بار در شهرستان زرآباد