مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 08:502023-02-19اجتماعي

عواملی که عمر ذرات معلق را در هوای خراسان جنوبی افزایش می دهد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: عوامل تخریب طبیعت و یا تغییر کاربری ها و افت سفره آب زیرزمینی در بسیاری از نقاط استان وجود داشته و تمام این عوامل شدت تولید ذرات معلق را در استان تشدید می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: عوامل تخریب طبیعت و یا تغییر کاربری ها و افت سفره آب زیرزمینی در بسیاری از نقاط استان وجود داشته و تمام این عوامل شدت تولید ذرات معلق را در استان تشدید می کند.

از آنجایی که خراسان جنوبی خشکسالی های چندین ساله را پشت سر گذاشته و خاک استان سست و بی رمق شده و همچنین به دنبال افزایش زمان بادهای 120 روز سیستان به 180 روز، وضعیت هوای خراسان جنوبی از حیث گرد و غبار در وضعیت نامطلوبی قرار دارد که می تواند در آینده بحرانی شود.

اسدالله حاتمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت 35 کانون گرد و غبار در استان، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده و تقسیم بندی ناشی از وضعیت گرد و غبار استان‏ ها، خراسان جنوبی در کنار استان‏ های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از غبارخیزترین استان‏ های کشور است و با وجود کانون های فرسایش در استان، وقوع گرد و خاک شدت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و کاهش بارندگی ، گرد و غبار را براساس داده های ثبت شده در ایستگاه های سنجش کیفی هوا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که عمر ذرات معلق را در هوای خراسان جنوبی افزایش می دهد

عواملی که عمر ذرات معلق را در هوای خراسان جنوبی افزایش می دهد