مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 08:242023-02-19اقتصادي

102 واحد صنایع وابسته به خرما در سیستان و بلوچستان فعال است


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 102 واحد صنایع وابسته به خرما با ظرفیت 152 هزارتن مشغول در استان راه اندازی شده و 10 واحد جدید نیز در دست احداث است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمدرضا سیدحسینی امروز در نشست میز تخصصی صادرات خرما و میوه های گرمسیری که در چابهار برگزار شد، اظهار کرد: 67 هزار هکتار سطح زیرکشت نخلستان های خرما در سیستان و بلوچستان است که افزون بر 287 هزارتن خرما تولید می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: بیش از 60 درصد باغات استان را نخلستان ها اختصاص دارد و زمینه اشتغال 50 هزار نفر را فراهم کرده است.

این مسؤول تصریح کرد: برای دستیابی به بازارهای جهانی، از ابتدای دولت سیزدهم توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری مجول ،پیارم وبا سرمایه گذاری هلدینگ آریا و بهره برداران در استان  آغاز شده است .

وی اظهارداشت: همزمان با توسعه نخلستان ها، توسعه صنایع بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرما  نیز در سطح استان برنامه شده و در حال حاضر 102واحدصنایع وابسته به خرما با ظرفیت 152 هزارتن مشغول در استان راه اندازی شده و 10 واحد جدید نیز در دست احداث است.

سید حسینی سیستان وبلوچستان را خاستگاه تولید میوه های گرمسیری برشمرد وگفت: طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری خصوصا موز ،خربزه درخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

102 واحد صنایع وابسته به خرما در سیستان و بلوچستان فعال است

102 واحد صنایع وابسته به خرما در سیستان و بلوچستان فعال است