مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 08:012023-02-19فرهنگي

به خانه برگشتند و دیدند اثاثشان سر جایش است ولی دیگری از آن استفاده می کرد


فکرش را بکنید، مردمی مجبور شدند زندگی خود را رها کنند، بعد از چندی به خانه هایشان برمی گشتند تا ببینند چه خبر است، می دیدند اثاثیه منزلشان سر جایشان است و دیگری از آن ها استفاده می کند.

- فکرش را بکنید، مردمی مجبور شدند زندگی خود را رها کنند، بعد از چندی به خانه هایشان برمی گشتند تا ببینند چه خبر است، می دیدند اثاثیه منزلشان سر جایشان است و دیگری از آن ها استفاده می کند.

نرگس قندیل زاده، مترجم کتاب دروازه خورشید ، برگزیده ششمن دوره جایزه ابوالحسن نجفی، درباره این کتاب با توجه به این که ترجمه حمیدرضا مهاجرانی از آن هم نامزد چهملین دوره جایزه کتاب سال شد بود، اظهار کرد: خبر نداشتم که ترجمه آقای مهاجرانی نامزد کتاب سال شده بود.

به نظرم خود کتاب باب الشمس یا دروازه خورشید ، کتاب مهمی است.

نرگس قندیل زاده می گوید: خاطرات بد تاریخی، اجتماعی و سیاسی از گذشته تا امروز و ترجمه های نامطلوب از متن عربی که نتوانستند امانت را به سلامت به دست صاحبش برسانند و همچنین آموزش نامطلوب زبان عربی، از دلایل ناآشنایی با ادبیات معاصر عرب است.

او درباره این که برخی از مترجمان برای ترجمه کتاب به لیست های پرفروش نظر دارند که لزوما چیز بدی هم نیست، گفت: این که کتاب پرفروش بوده یا نه، برایم خیلی مهم نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به خانه برگشتند و دیدند اثاثشان سر جایش است ولی دیگری از آن استفاده می کرد

به خانه برگشتند و دیدند اثاثشان سر جایش است ولی دیگری از آن استفاده می کرد