مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 19:302023-02-18فرهنگي

بوشهر سالن استاندارد و فعال سینما ندارد/ جای خالی پرده نقره ای


هنر هفتم در استان بوشهر مهجور مانده و مردم هنردوست در این استان از داشتن سالن های استاندارد و فعال سینما بی بهره هستند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سینما را هنر هفتم نامیده اند زیرا به عنوان یکی از مهمترین ابزارها برای اثرگذاری بر جامعه به ویژه در زمینه شکل دهی به افکار عمومی به کار برده می شود.

علی رغم اهمیت و ارزش و جایگاه سینما، در استان بوشهر به زیرساخت های سینمایی کم توجهی شده و سینما در این استان عملاً رو به تعطیلی رفته و کم کم به فراموشی سپرده می شود.

در این استان 2 سینما وجود دارد که یکی از آنها فقط در ایام جشنواره ها فعال است و دیگری هم با داشتن سه سالن، به خاطر فرسودگی و مشکلات زیرساختی شرایط حضور مخاطبان را ندارد.

البته سالن هایی به صورت چند منظوره به عنوان سینما استفاده می شوند ولی به هیچ وجه شرایط لازم را برای دیدن فیلم به شکل مناسب ندارند و علاوه بر دیگر کاربری ها در آنها فیلم هم پخش می شود.

برای استانی که تأمین بخش زیادی از درآمدهای کشور را بر عهده داشته و لقب پایتخت اقتصادی و انرژی کشور را یدک می کشد، این حجم از ضعف در زمینه زیرساخت های فرهنگی و هنری پذیرفتنی نیست.

هنر نیازمند حمایت مسئولان است عبدالرحمن برزگرزاده یکی فعالان حوزه سینما در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سینما به عنوان یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر سالن استاندارد و فعال سینما ندارد/ جای خالی پرده نقره ای

بوشهر سالن استاندارد و فعال سینما ندارد/ جای خالی پرده نقره ای