مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 02:002023-02-17اقتصادي

ظرفیت لرستان برای تبدیل به قطب تولید ماهیان خاویاری


رییس آبزی پروری شیلات لرستان با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید ماهیان خاویاری را دارد،از آغاز فرایند استحصال خاویار از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری پلدختر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهزاد انصاری در سخنانی، اظهار داشت: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری شهرستان پلدختر که سال 96 به بهره برداری رسید، امروز آماده استحصال خاویار است تا از این به بعد استان لرستان نیز در این حوزه صاحب برند باشد.

وی، گفت: در حال حاضر این مجتمع در فاز نخست فعالیت خود با 32 دهنه حوضچه و ظرفیت 100 تن به پرورش انواع گونه های خاویاری از جمله استرلیاد ، سیبری ، اوزون برون و فیل ماهی مشغول است.

رییس آبزی پروری شیلات لرستان، بیان داشت: این مزرعه ماهیان خاویاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 13 میلیارد آغاز به کار کرده و بنا دارد که فعالیت خود را در سه فاز تکمیل کند که در فاز اول، برای 100 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

انصاری، افزود: استان لرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید ماهیان خاویاری را دارد کما اینکه کیفیت خاویار تولید شده در لرستان به مراتب بالاتر از تولیدات دریای خزر بوده است.

وی، افزود: مجتمع پلدختر به عنوان اولین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با مجوز 600 تن گوشت خاویار و 25 تن خاویار از سال 96 در لرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت لرستان برای تبدیل به قطب تولید ماهیان خاویاری

ظرفیت لرستان برای تبدیل به قطب تولید ماهیان خاویاری