مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 20:302023-02-17سياسي

تلاش پژوهشگران دینی برای انتشار نسخه واحد از نهج البلاغه


مدیر اجرایی بنیاد نهج البلاغه از تصحیح و تطبیق نسخ خطی نهج البلاغه و رسیدن به یک نسخه واحد به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات پیش روی بنیاد نهج البلاغه نام برد.

- حجت الاسلام والمسلمین سید محسن دین پرور، مدیر اجرایی بنیاد نهج البلاغه شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد و انتشارات نهج البلاغه در سال 1353 با هدف نشر معارف نهج البلاغه تأسیس شده است و مبانی فکری این بنیاد محصول جلسات آیت الله دین پرور با مرحوم علامه امینی است و بعد از تأسیس نیز همفکری و مشارکت های معنوی و فکری مرحوم شهید مطهری و شهید بهشتی نیز در فعالیت این مرکز تأثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: شرایط امروزی که ایران اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد با شرایط سال 1353 بسیار متفاوت است و در آن دوران کار در این عرصه بسیار سخت بود اما در مجموع تا به امروز 250 عنوان کتاب تخصصی در مورد نهج البلاغه از مؤلفین مختلف در بنیاد نهج البلاغه منتشر شده که بیشتر آن ها به زبان فارسی است اما به زبان های خارجی نیز کتبی منتشر شده است.

مدیر اجرایی بنیاد نهج البلاغه از برگزاری کنگره های بین المللی و ملی نهج البلاغه در راستای ترویج استفاده از نهج البلاغه یاد کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی بعد از برگزاری کنگره ها و همایش ها شاهد افزایش کتب، مقالات و دستاوردهای پژو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش پژوهشگران دینی برای انتشار نسخه واحد از نهج البلاغه

تلاش پژوهشگران دینی برای انتشار نسخه واحد از نهج البلاغه