مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 17:352023-02-16اقتصادي

شهرهای شمالی خوزستان برای پرورش ماهیان زینتی شرایط مطلوبی دارند


رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان گفت: در شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک، شوشتر به لحاظ کیفیت مطلوب ظرفیت خوبی برای رشد پرورش ماهیان زینتی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرام گندمی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره تخصصی 2 روزه پرورش ماهیان زینتی که با تدریس اساتید و کارشناسان مجرب استان مرکزی و شرکت بیش از 100 نفر از علاقمندان، جوانان جویای کار و عشایر منطقه، تعدادی از بانوان در ادارات جهاد کشاورزی شهرستان های مسجد سلیمان و اندیکا برگزار شد، اظهار کرد: این دوره ها برای اولین بار در شهرهای مسجدسلیمان و اندیکا با هدف آشنایی و افزایش دانش فنی متقاضیان به منظور ایجاد اشتغال های کوچک و خانگی از طریق تسهیل در اخذ مجوزهای قانونی و تسهیلات کم بهره بانکی و ایجاد اشتغال و کمک به معیشت خانوارها برگزار شده است.

رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان افزود: پرورش ماهیان زینتی یکی از پرسودترین بخش های آبزی پروری است که علاوه بر اشتغال زایی نیز در حفظ تنوع زیستی و افزایش جاذبه های گردشگری و توریستی مؤثر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 107 نفر در خوزستان در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مشغول هستند، عنوان کرد: پرورش ماهیان زینتی، یکی از کسب کارهای ارزان و سودده است که با اندک سرمایه می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرهای شمالی خوزستان برای پرورش ماهیان زینتی شرایط مطلوبی دارند

شهرهای شمالی خوزستان برای پرورش ماهیان زینتی شرایط مطلوبی دارند