مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 12:002023-02-16بين الملل

بیانیه مشترک عراق و آمریکا درباره توافق های انجام شده در نشست کمیته هماهنگی


دو دولت عراق و آمریکا پس از نشست کمیته عالی هماهنگی، بیانیه مشترکی شامل مجموعه ای از توافق ها و تفاهم ها را منتشر کردند.

- دو دولت عراق و آمریکا پس از نشست کمیته عالی هماهنگی، بیانیه مشترکی شامل مجموعه ای از توافق ها و تفاهم ها را منتشر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، طبق بیانیه مشترک دو دولت عراق و آمریکا، فؤاد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق در رأس هیات عراقی و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ریاست هیات این کشور را در نشست کمیته عالی هماهنگی برعهده داشتند.

دو هیات در بیانیه مشترکی بر قصد خود برای توسعه روابط استراتژیک در مسائل دوجانبه جهت تحقق منافع ملی و مشترک دو کشور در راستای تحقق ثبات منطقه ای تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است، این اولین نشست کمیته عالی هماهنگی با تمرکز بر همکاری اقتصادی، توسعه حوزه انرژی و تغییرات آب وهوایی بوده و نشانگر مشارکت استراتژیک گسترده بر اساس توافق چارچوب استراتژیک (امضا شده در سال 2008 برای روابط دوستانه و همکاری میان دو کشور) است.

طبق بیانیه یاد شده، هیات عراقی شامل نمایندگان برجسته ای از پارلمان، بانک مرکزی، وزارت خارجه، وزارت نفت، وزارت برنامه ریزی، وزارت دارایی، وزارت نیرو، دفتر نخست وزیر و دولت اقلیم کردستان این کشور و هیات آمریکایی شامل نمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک عراق و آمریکا درباره توافق های انجام شده در نشست کمیته هماهنگی

بیانیه مشترک عراق و آمریکا درباره توافق های انجام شده در نشست کمیته هماهنگی