مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 09:402023-02-16پزشكي

دردی از قفسه سینه که می تواند به سکته قلبی منجر شود


متخصص بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: درد شدید قفسه سینه، مهم ترین و شایع ترین علامت سکته های قلبی است؛ دردی که می تواند از فک تحتانی تا ناحیه شکم انتشار داشته باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی متخصص بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: درد شدید قفسه سینه، مهم ترین و شایع ترین علامت سکته های قلبی است؛ دردی که می تواند از فک تحتانی تا ناحیه شکم انتشار داشته باشد.

محمدیوسف قدوسی با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی در کشور ما و در کل دنیا به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جامعه محسوب می شود، گفت: در حال حاضر نیز شیوع بیماری های قلبی عروقی به علل مختلف در حال افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی افزود: با توجه به سبک زندگی شهرنشینی، بی تحرکی، اضافه وزن و چاقی و افزایش شیوع استعمال دخانیات، دیابت، فشارخون بالا، روز به روز به تعداد افرادی که دچار حملات قلبی و مغزی می شوند اضافه می شود.

متخصص بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برطرف کردن و کاهش عوامل خطر سکته های قلبی مهم ترین اقدام برای کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری ها است، تصریح کرد: ترک سیگار یکی از عوامل مهمی است که می تواند در کاهش سکته های قلبی موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردی از قفسه سینه که می تواند به سکته قلبی منجر شود

دردی از قفسه سینه که می تواند به سکته قلبی منجر شود