مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 08:402023-02-16سياسي

روایت زندگی اولین شهید دانش آموز گیلان


شهید نعمت برشنورد در تاریخ پنجم بهمن ماه سال 1339 در شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود و در تاریخ هشتم آبان ماه 1357 در میدان شهر صومعه سرا توسط یکی از مزدوران رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید نعمت برشنورد در تاریخ پنجم بهمن ماه سال 1339 در یک خانواده مومن و مذهبی در شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود.

  وی با توجه به علاقه فراوانی که به کسب علم و دانش داشت تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد و در زمان شهادت نیز دانش آموز دبیرستان آریا، برشنورد کنونی بود.

  وی از همان دوران کودکی علاقه وافری به مسجد، قرآن و فضای مذهبی داشت و به احکام و فرایض دینی مقید بود و همواره طرفدار حق و حقیقت بود و در این راه هم تلاش فراوانی کرد.

  او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط افراد مومن و متعهد اعلامیه هایی را دریافت می کرد و برای آگاه کردن مردم از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی بین آن ها توزیع می کرد.

  وی چندین بار تحت تعقیب ماموران شهربانی رژیم منحوس پهلوی قرار گرفت که با درایتی که انجام داد توانست خود را از دست جلادان رژیم جنایت کار پهلوی نجات دهد.

  آقا نعمت قصه ما در سال 1357 دانش آموز بود اما با همان حال در تظاهرات و راهپیمایی های علیه رژیم شاهنشاهی همگام با مردم مسلمان و مبارز شهر خود برای برانداختن حکومت سفاک پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت زندگی اولین شهید دانش آموز گیلان

روایت زندگی اولین شهید دانش آموز گیلان