مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 17:492023-02-15سياسي

لزوم اجرای وحدت اتکا بر عقلانیت است


دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: ایجاد وحدت با اتکا بر عقلانیت محقق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام کاظم لطفیان عصر امروز در دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تقوای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی مولفه های مهم پیشگامی یک ملت بوده که پایه اصلی آن می تواند تمدن باشد.

وی تصریح کرد: برای تحکیم پایه اصلی تمدن نیازمند رافت، فضلیت و سبقت در خیر بوده و بدون تلاش و کار جهادی تحقق تمدن نوین اسلامی امکان پذیر نیست.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان موضوع بسیار مهم و جدی بوده و آنچه سبب تحقق آن می شود اسلام عبادی، جهادی، سیاسی و مهمتر اسلام هویتی بوده که برای اندیشه غرب بسیار مهم و خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان جهان با یک اسلام هویتی واحد مجتمع شده و من ها را به ما تبدیل کنند، شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام لطفیان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیاز به صراط که همانا قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) و هم نیاز به سراج همان عقلانیت و نقل درست از تاریخ اسلام بوده و امت اسلامی هر دو مقوله را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اجرای وحدت اتکا بر عقلانیت است

لزوم اجرای وحدت اتکا بر عقلانیت است