مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 17:002023-02-15سياسي

بن والاس: انگلیس جنگنده به اوکراین ارسال نمی کند


وزیر دفاع انگلیس می گوید در حال حاضر موضوع توانایی دفاع اوکراین از خود در اولویت غرب قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از کی یف ایندیپندنت، وزیر دفاع انگلیس می گوید لندن در آینده نزدیک برنامه ای برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس امروز چهارشنبه در سخنانی عنوان کرد که در حال حاضر انگلیس به جای ارسال جت های جنگنده به اوکراین، بر این موضوع متمرکز است که آیا کی یف می تواند در درازمدت از خود دفاع کند یا خیر.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه تاکید کرد که اگر دولت انگلیس قصد ارسال جت های جنگنده به اوکراین را داشته باشد، باید حدود 200 نفر از اعضای نیروی هوایی سلطنتی را نیز برای این منظور در نظر بگیرد.

والاس در ادامه به جنگ افروزی های کشورهای غربی در اوکراین اشاره کرد وگفت که جامعه بین المللی تاکنون هزاران موشک زمین به هوا، پهپاد و موشک های دوربرد را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است که به لحاظ عملیاتی اثرات یکسانی در میدان نبرد دارند.

اظهارات وزیر دفاع انگلیس در حالی عنوان شد که پیش از این نیز دولت آلمان اعلام کرد فعلاً برنامه ای برای ارسال جت های جنگنده به اوکراین ندارد و اولویت فعلی غرب تضمین امنیت حریم هوایی اوکراین است، موضوعی که به کمک یک سامانه دفاع هوایی عملیاتی مجهز به مهمات کافی قابل حل اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن والاس: انگلیس جنگنده به اوکراین ارسال نمی کند

بن والاس: انگلیس جنگنده به اوکراین ارسال نمی کند