مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 15:412023-02-15پزشكي

پزشکان افغانستانی آموزشهای پیشگیری و درمان دیابت را در مشهد فرا گرفتند


کارگاه آموزشی پیشگیری و درمان بیماری دیابت برای جمعی از پزشکان متخصص کشور افغانستان به مدت 2 روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه برگزاری پیشگیری و درمان بیماری دیابت برای جمعی از پزشکان متخصص کشور افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اقدام با هدف ارتقای سلامت جمعیت کشور افغانستان برای 12 نفر از پزشکان متخصص و پیراپزشکان مرکز دیابت خاتم الانبیا(ص) کشور افغانستان برگزار شد.

سید جواد حسینی افزود: در این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون تغذیه و فعالیت بدنی در دیابت، تشخیص و درمان دیابت بارداری، اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از دیابت، تشخیص آزمایشگاهی دیابت و روش های نمونه گیری، مراقبت از پای دیابتی، درمان های خوراکی و درمان های تزریقی ارائه شد که با استقبال تیم پزشکی اعزامی از افغانستان همراه بود.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از مهمترین بیماریهای غیر واگیر است که هزینه های بسیاری را به جامعه و سیستم سلامت کشور تحمیل می کند، افزود: نیمی از هزینه های صرف شده در زمینه بیماری دیابت مربوط به عوارض این بیماری و حدود یک چهارم آن مربوط به هزینه های دارویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان افغانستانی آموزشهای پیشگیری و درمان دیابت را در مشهد فرا گرفتند

پزشکان افغانستانی آموزشهای پیشگیری و درمان دیابت را در مشهد فرا گرفتند