مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 13:092023-02-15سياسي

سفر رییسی به چین؛ سفری که به مذاق آمریکایی ها خوش نیامد


سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در پکن در خصوص واکنش آمریکایی ها به سفر آیت الله رییسی به پکن گفت: روابط و همکاری ایران با دیگر کشورها به هیچ ملت و دولت دیگری ارتباط ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دوشنبه شب (24 بهمن ماه) سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در پاسخ به دعوت شی جین پینگ همتای چینی و به عنوان نخستین مهمان دولت چین در سال نو چینی به منظور انجام سفری سه روزه راهی پکن شد و بامداد روز سه شنبه وارد چین شد و ظهر سه شنبه مورد استقبال رسمی همتای خود قرار گرفت.

  رییسی در دیدار با همتای چینی از نقش مثبت و سازنده چین در گفت وگوهای رفع تحریم قدردانی کرد و با بیان  اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط با رویکرد احترام متقابل است، تصریح کرد: توسعه روابط ایران و چین رو به جلو بوده است، اما آنچه انجام شده با آنچه که باید انجام می پذیرفته فاصله دارد و برای جبران این عقب ماندگی باید گام های بلندتری برداشت.

وی همچنین ضمن استقبال از ابتکار رییس جمهور چین در ارائه طرح کمربند-راه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن این طرح را اعلام کرد.

شی جین پینگ رییس جمهور چین نیز با اشاره به روند رو به توسعه روابط ایران و چین، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی بین دو کشور را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور بسیار مؤثر خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییسی به چین؛ سفری که به مذاق آمریکایی ها خوش نیامد

سفر رییسی به چین؛ سفری که به مذاق آمریکایی ها خوش نیامد