مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 10:402023-02-15سياسي

حقوق بشر غرب؛ بدون رتوش


رونمایی از پرویز ثابتی، یکی از جنایت کاران شناخته شده ساواک در دورهمی ضدانقلاب این سئوال را در میان قربانیان جنایت های او به وجود آورده که آیا امکان پیگیری حقوقی این موضوع وجود دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه جامعه؛ چند روز قبل بود که در تجمع ضدانقلاب و عناصر سلطنت طلب در آمریکا از چهره ای رونمایی شد که به دلیل جنایات خود زندگی پنهانی و بی سر و صدا را انتخاب کرده بود.

این چهره جنایتکار، کسی جز پرویز ثابتی، مسئول اداره سوم ساواک و رییس ساواک تهران نبود.

مسئولیت اداره سوم ساواک برای سرکوب گسترده مخالفان رژیم ستم شاهی اداره سوم ساواک، مهم ترین رکن ساواک در جهت برخورد خشن با مخالفان شاه بود که نقش مستقیم و مؤثری در حذف مبارزانی داشت که به نظام سلطنتی معترض بودند.

زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری در ردیف یکی از ادارات کل سوم ساواک قرار داشت که اکنون به موزه عبرت تغییر نام داده و می توان بخشی از جنایات رژیم پهلوی در سرکوب گسترده مخالفان را در آن دید.

در حقیقت مهم ترین مسئولیت اداره سوم ساواک، تجسس، مراقبت و تعقیب فعالیت های ضد رژیم شاهنشاهی بود و در زمان فعالیت ساواک، اساسی ترین وظایف ساواک را دنبال می کرد.

واکنش عفو بین الملل به جنایات ساواک جنایت ها و اقدامات ناقض حقوق بشر توسط ساواک آن قدر گسترده و فاحش بود که موجب شد حتی سازمان عف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق بشر غرب؛ بدون رتوش

حقوق بشر غرب؛ بدون رتوش