مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 10:352023-02-15سياسي

روضه های خانگی بستری برای ترویج سبک دینی/ سنتی که باید حفظ شود


روضه های خانگی از جمله مظاهر دلدادگی مردم ایران به اهل بیت و بستری مناسب برای ترویج فرهنگ علوی است که می بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

- ایسنا/گلستان روضه های خانگی از جمله مظاهر دلدادگی مردم ایران به اهل بیت و بستری مناسب برای ترویج فرهنگ علوی است که می بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

برپایی روضه خانگی به قدمت عزای سالار شهیدان است، امام سجاد و حضرت زینب (س) اولین کسانی بودند که با برپایی روضه های خانگی علاوه بر برگزاری مراسم عزای سدالشهدا به تبیین قیام عاشورا پرداختند.

در روضه های خانگی اجتماع مومنین شکل می گیرد، در این اجتماع فرهنگ عاشورایی نشر پیدا کرده و مردم با ذکر اهل بیت، دعا و تلاوت قرآن دل ای خود را از زنگار گناه و آلودگی پاک می کنند.

مردم ایران از گذشته های دور علاقه زیادی به برپایی روضه در منازل خود داشتند و معتقد هستند برپایی مراسم اهل بیت در منازل باعث برکت و افزایش رزق و روزی اهل آن خانه می شود.

سیده فاطمه حسینی به خبرنگار ایسنا گفت: زمانی که کودک بودم مادرم در مناست های مختلف به خصوص ماه محرم مراسم روضه خانگی برگزار می کرد و در همین مجالس بود که مظلومیت امام حسین و مهربانی اولاد پیامبر را شنیدم و از همان کودکی محبت امامان بر دلم نشست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روضه های خانگی بستری برای ترویج سبک دینی/ سنتی که باید حفظ شود

روضه های خانگی بستری برای ترویج سبک دینی/ سنتی که باید حفظ شود