مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 07:502023-02-15اجتماعي

گردشگری نوشهر قندیل بست!/ شهر دریاچه ها و آبشارها در حصار


آوازه گردشگری نوشهر از دور خوش است و این صنعت پرجاذبه به دلیل ضعف مدیریتی، بی برنامگی و گرفتارشدن در روزمرگی ها از همه جا رانده و در زمستان سوزان، - قندیل بسته است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - علیرضا نوری کجوریان: همه جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران زمین در شهر کوچکی چون نوشهر نهفته شده، دسترسی و داشتن 60 کیلومتر نوار ساحلی، جنگل های بکر هیرکانی، آثار تاریخی و کهن با پیشینه میراثی و دست ساخته هایی که ریشه در فرهنگ و سنن مردمان این دیار دارد، این شهر کوچک و ساحلی را به بهشتی رویایی تبدیل کرده است.

نبود رویکرد جامع، علمی و تخصصی، ضعف برنامه ریزی، رهاشدن جاذبه های گردشگری و تاریخی، قفل شدن سرمایه گذاری و از همه مهمتر ضعف مدیریتی سبب شده تا گردشگری با همه زیرشاخه هایش در نوشهر ابتر و ناقص رها شود.

در حوزه گردشگری و اقامت، به دلیل نداشتن برنامه جامع و هدفمند، تنها درآمد منطقه به اجاره ویلا و کارتن به دست ها بسنده و حوزه های میراثی و تاریخی منطقه نیز هر هفته از لیست تماشا حذف و محو می شوند و مناطق تاریخی و ییلاقی شهرستان به جولانگاه حفاران غیرمجاز تبدیل شده است.

در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به دلیل محصوربودن نوشهر در زون البرز مرکزی، فرجام همه طرح ها و ماریناهای ساحلی و گردشگری در شهرستان به بن بست و ایست می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری نوشهر قندیل بست!/ شهر دریاچه ها و آبشارها در حصار

گردشگری نوشهر قندیل بست!/ شهر دریاچه ها و آبشارها در حصار