مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 20:552023-02-14اقتصادي

معاون وزیر نفت: ظرفیت تولید گاز افزایش می یابد


معاون وزیر نفت از آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید گاز کشور در میادین دی و آغار دالان به حدود روزانه 10 میلیون مترمکعب در سال آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فراشبند، محسن خجسته مهر امروز سه شنبه در بازدید از یک پالایشگاه در استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک سوم از ذخایر گازی کشور توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از جمله زاگرس جنوبی، تولید می شود.

وی ادامه داد: برنامه شرکت ملی نفت ایران در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی از جمله استان فارس، افزایش تولید گاز به میزان 142 میلیون متر مکعب و سرمایه گذاری 3.

6 میلیارد دلار برای 13 میدان گازی و دو طرح فشار افزایی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با اشاره به هدف از سفر خود به استان فارس و منطقه زاگرس جنوبی، خاطرنشان کرد: افزایش روز افزون مصارف گاز در بخش صنعتی، خوراک واحدهای پتروشیمی، واحدهای نیروگاهی، خانگی و تجاری و همچنین وجود چند طرح افزایش تولید گاز موجب شد تا از نزدیک به بررسی پروژه های آغار و دی و آخرین وضعیت پالایشگاه فراشبند بپردازیم.

خجسته مهر از آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید گاز کشور در میادین دی و آغار دالان به حدود روزانه 10 میلیون متر مکعب در سال آینده خبر داد و گفت: اکنون قادر خواهیم بود با توسعه تکمیلی میدان آغار و تولید 5 میلیون مترمکعب از میدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر نفت: ظرفیت تولید گاز افزایش می یابد

معاون وزیر نفت: ظرفیت تولید گاز افزایش می یابد