مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-14فرهنگي

تناقض های آرمانی در «زندگی دیگران»/ وقتی بازجو تسلیم می شود


فیلم «زندگی دیگران» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

- فیلم زندگی دیگران در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصد و بیست و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 24 بهمن 1401 به نمایش فیلم زندگی دیگران به کارگردانی فلورین هنکل فون دونرسمارک اختصاص داشت.

پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی با حضور مهسا اسدالله نژاد دکترای جامعه شناسی سیاسی و آسیه مزینانی معاون هنری خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مزینانی بیان کرد: زندگی دیگران متعلق به سنتی در آلمان است که معتقد است هرگز نمی شود از زیر بار گذشته شانه خالی کرد؛ موضوعی که خودش را به تاریخ گره می زند و تاریخ را یادآوری می کند، از همین رو در سرتاسر جهان هنرمندان بسیاری با چنین رویکردی آثار خود را خلق می کنند.

این تلاش برای بیان مفاهیمی هم چون ظلم، زشتی، نابرابری و … باعث شده است، زبان هنر گسترش پیدا کند و امتناع های خود را کنار بزند.

سپس مهسا اسدالله نژاد مطرح کرد: ماجرای زندگی دیگران در سال 1984 اتفاق می افتد، شما در فیلم شخصیتی با نام ویسلر را می بینید که نشسته و بازجویی می کند در واقع فیلم روایت گر دوران قبل از فروپاشی دیوار برلین است و چهره ای از پلیس امنیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناقض های آرمانی در «زندگی دیگران»/ وقتی بازجو تسلیم می شود

تناقض های آرمانی در «زندگی دیگران»/ وقتی بازجو تسلیم می شود