مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 10:002023-02-14اقتصادي

رفع مشکل آب شرب شهرهای نوار ساحلی استان در دو سال آینده


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان وعده رفع مشکل تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک در دو سال آینده را داد.

- علیرضا قاسمی در گفتگو با، افزود: تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک از طریق شیرین سازی آب دریا انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت طی چند سال اخیر افزایش نیافته و از این بابت شرکت در بعضی نقاط مجبور به جیره بندی آب است، بیان کرد: مشکل آب شرب این شهرها و روستاها با اضافه شدن 50 هزار متر مکعب شیرین سازی که مجوز آن توسط وزیر نیرو صادر شده و در حال احداث و اجرای خط انتقال جدید است، طی دو سال آینده مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به روند پیشرفت فاز نخست طرح شیرین سازی آب دریا به میزان 25 هزار متر مکعب، ادامه داد: فاز اول خط انتقال جدید آب شیرین کن با پیشرفت 45 درصدی در حال اجراست و در همین راستا 22 کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایزهای هزار و هزار و200 میلی متر در برنامه کاری قرار گرفته است که تاکنون 11 کیلومتر لوله تهیه و 8 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

قاسمی افزود: پیش بینی می شود طی شش ماه اول سال 1402 خط انتقال جدید آب شیرین کن و بخشی از فاز اول شیرین سازی وارد مدار بهره برداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکل آب شرب شهرهای نوار ساحلی استان در دو سال آینده

رفع مشکل آب شرب شهرهای نوار ساحلی استان در دو سال آینده