مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 08:052023-02-14اقتصادي

فصلی نو در گردشگری با احیای مزارع کشاورزی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر با بیان اینکه در دنیا با اصلاح روش کاشت و برداشت هم زمان به سمت احیای کشاورزی و تبدیل به مزارع گردشگری رفتند و سود آن را دیده اند، - گفت: وقت آن رسیده با حمایت از کشاورزی فصلی نو را برای این قشر زحمت کش شهرستان رامسر رقم زد شهرستانی نمونه که همه ساله شاهد حضور میلیونی گردشگران است و کمترین بهره نسیب این قشر از جامعه می شود.

نادر سحرخیز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی حاصلش حفاظت از مزارع است، افزود: چندین پرونده در زمینه ایجاد مزرعه فندق و تمشک تشکیل شده و در دست اقدام است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر با اشاره به تقاضای سرمایه گذاران برای تبدیل مزارع خود به مزرعه گردشگری افزود: هنوز این ایده که در خیلی از کشورها کاربردی شده و نتایج آن نیز مشخص است پیگیری نمی شود.

وی با اشاره به اینکه نوساناتی که هر ساله باعث سردرگمی کشاورزان می شود و یک سال به دنبال کاشت برنج می روند و روزی به دنبال کاشت کیوی و گاهی به سمت اصلاح باغات و کاشت پرتقال، اظهار کرد: نهایتا کشاورزی را بدون سود و یا کم بازده می کند و تکرار هر ساله محصولات کشاورزی جز دغدغه چیزی نسیب کشاورز نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصلی نو در گردشگری با احیای مزارع کشاورزی

فصلی نو در گردشگری با احیای مزارع کشاورزی