مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 16:402023-02-13اقتصادي

سفر رییسی به چین؛ دستاوردهای مهم اقتصادی در راه است؟


سفر رییس جمهور به چین با هدف افزایش مبادلات مالی و تجاری آن هم بعد از 20 سال می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رییس جمهور در سفری با چند تا از وزرای مهم و به همراه رییس کل بانک مرکزی عازم چین شد و این دیدار بعد از 20 سال به صورت رسمی انجام شده و می تواند سرمنشا تحولات خوبی برای ایران به ویژه در بحث اقتصادی باشد.

دستاوردهای مهم در راه است؟ علی حیدری کارشناس ارشد اقتصادی در گفت وگو با مهر با بیان این که، سفر رییس جمهور در سال نو چینی به همراه مقامات بلندپایه می تواند دستاوردهای مهم اقتصادی داشته باشد، گفت: به احتمال زیاد مساله تداوم یا بازنگری در قرارداد 25 ساله ایران و چین محور اصلی گفت وگوهای خصوصی دو رییس جمهور خواهد بود هرچند این قرارداد تاکنون منافع اقتصادی خاصی نداشته و در اندازه یک رویکرد سیاسی خودنمایی کرده است اما این دیدار می تواند بازنگری در این قرارداد را به دنبال داشته باشد.

حیدری افزود: حضور تیم وزارت امور خارجه و گروه اقتصادی در این سفر نشان دهنده عزم مقامات جمهوری اسلامی برای گذار از سبک جدید غرب علیه ایران است هرچند مسیر طولانی است اما تغییر در نوع تبادلات مالی و حتی تغییر در رفتار چین در از سرگیری سرمایه گذاری در ایران و حضور مجدد چین در قراردادهای نفتی و گازی احتمالاً از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییسی به چین؛ دستاوردهای مهم اقتصادی در راه است؟

سفر رییسی به چین؛ دستاوردهای مهم اقتصادی در راه است؟