مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-13اقتصادي

کارخانه برق هرسین موزه می شود


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان هرسین از پیگیری برای تبدیل کارخانه ثبت ملی شده برق هرسین به عنوان موزه برق خبر داد.

- اردشیر رشیدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به قدمت این کارخانه، اظهارکرد: در دوره پهلوی اول، برای اولین بار ساختمان برق این شهرستان با دو ژانراتور مولد برق از طریق سهام و شرکت تعاونی احداث می شود.

وی با بیان اینکه این سرآغاز تولید برق در هرسین بوده، افزود: این کارخانه و دو ژانرتور مولد برق آن در سال 1398 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفتند تا حفظ شوند.

رییس میراث فرهنگی هرسین تصریح کرد: متاسفانه طی سنوات گذشته سرقت هایی از این ساختمان صورت گرفته و برای همین به دنبال راهی برای حفظ آن بودیم.

وی اضافه کرد: در این راستا از چندسال پیش طرحی برای تبدیل آن به موزه برق ارائه شد، اما به نتیجه نرسید، تا اینکه امسال با بازدید مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان پیگیری هایی جهت اجرایی شدن این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

رشیدی با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات برای سال 1402 این موزه راه اندازی می شود، اعلام کرد: با اجرای پروژه های مناسب سازی فضای محیطی، جذابیت هایی را برای جذب گردشگران در آن ایجاد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولین اثر صنعتی ثبت ملی شده استان کرمانشاه با تبدیل به موزه می تواند زمینه اشتغالزایی، جذب گردشگر و درآمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه برق هرسین موزه می شود

کارخانه برق هرسین موزه می شود