مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 15:502023-02-12فرهنگي

ماریو بارگاس یوسا به عضویت آکادمی فرانسه درآمد


ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی به تازگی در حالی کار خود را در آکادمی معتبر فرانسه آغاز کرده که در نوامبر 2021 برای این امر انتخاب شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریو وارگاس یوسا با بیش از 50 کتاب داستانی، غیرداستانی و رمان یکی از برجسته ترین رمان نویسان و مقاله نویسان آمریکای لاتین است.

وی اکنون به عنوان اولین بار در آکادمی معتبر فرانسه که از سال 1634 تاسیس شده تا مسئولیت دفاع از زبان فرانسوی و فرهنگ لغات این کشور باشد، تنها خارجی است که وارد این آکادمی می شود اما چیزی به زبان فرانسوی ننوشته است.

یوسا که جایزه نوبل ادبیات سال 2010 را برای طراحی ساختارهای قدرت و تصاویر پرشورش از مقاومت، تلاش و شکست دریافت کرد در دهه 1960 با رمان هایی مانند دوران قهرمان و خانه سبز به شهرت بین المللی رسید.

وی در آثارش در ژانرهای مختلفی از کمدی، تا معمایی جنایی و تریلر سیاسی طبع آزمایی کرده است.

آکادمی فرانسه متشکل از 40 عضو است که چون تا زمانی که در قید حیات هستند عضو آن می مانند به نام جاودانه ها شناخته می شوند.

هر یک از 40 کرسی آکادمی فرانسه شماره جداگانه ای دارد و حالا یوسا جایگزین فیلسوف میشل سرس (2019-1930) می شود که صندلی 18 متعلق به وی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماریو بارگاس یوسا به عضویت آکادمی فرانسه درآمد

ماریو بارگاس یوسا به عضویت آکادمی فرانسه درآمد