مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 13:152023-02-12اقتصادي

مصرف ماهی در همدان با سرانه کشوری فاصله زیادی دارد


همدان_مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سرانه مصرف آبزیان در سفره خانوارها که متاسفانه سرانه مصرف در استان در مقایسه با سرانه کشوری فاصله زیادی دارد.

- احمد بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر ، بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و افزایش سرانه مصرف آبزیان و همچنین ایجاد بازار برای تولید کنندگان ماهی استان و افزایش تقاضا برای مصرف ماهی و پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در سفره خانوارها که متأسفانه سرانه مصرف در استان حدود 8 کیلوگرم بوده که در مقایسه با سرانه کشوری یعنی 13 کیلو گرم و سرانه 24 کیلوگرمی در دنیا فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای افزایش سرانه مصرف و ایجاد جامعه سالم و افزایش تقاضا جهت رونق تولید ماهی اقدام به برگزاری دوره های آموزش طبخ آبزیان در کلیه نقاط استان اعم از روستا و شهرستان ها می نماید که در این دوره ها به صورت رایگان برای خواهران علاقمند برگزار می شود.

بختیاری ادامه داد: آموزش های لازم شامل نحوه تیغ گیری ماهی، رفع بوی ماهی، تشخیص ماهی سالم از ناسالم و فواید مصرف ماهی برای انسان ارائه می شود و در هر کلاس حداقل 5 نوع غذا با ماهی به صورت عملی آموزش داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف ماهی در همدان با سرانه کشوری فاصله زیادی دارد

مصرف ماهی در همدان با سرانه کشوری فاصله زیادی دارد