مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 12:362023-02-12سياسي

تشییع و خاکسپاری شاعر نامی آذربایجان استاد کریمی مراغه ای


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، پیکر میرزا حسین کریمی مراغه ای شاعر آیینی و طنز کشور امروز با حضور اهالی فرهنگ و ادبیات آذربایجان، مردم و مسئولان استانی تشییع و در مقبره الشعرای مراغه به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و نماز بر پیکر استاد کریمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی امام جمعه مراغه، خرم استاندار آذربایجان شرقی و مردم قدرشناس مراغه در جوار مقبره اوحدی مراغه ای انجام شد.

استاد کریمی مراغه ای شاعر سرشناس و برجسته آذربایجان و ایران دار فانی را وداع گفت.

این شاعر مردمی پس از طی یک دوره بیماری امروز چشم از جهان فروبست.

استاد میرزاحسین کریمی مراغه ای دارای نشان درجه یک هنری است و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور طی سال 1399 به پاس 89 سال فعالیت شعری به وی اعطا شد.

اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از 350 هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر بلند آوازه آذربایجان به ایشان تعلق گرفت.

اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب 25 جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب 30 جلد چاپ و منتشر شده است.

این شاعر معاصر خطه آذربایجان متولد 1310 در مراغه و ساکن این شهر بوده و ادامه دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر است؛ استاد کریمی بیشتر در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشییع و خاکسپاری شاعر نامی آذربایجان استاد کریمی مراغه ای

تشییع و خاکسپاری شاعر نامی آذربایجان استاد کریمی مراغه ای