مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-12سياسي

قصه پرغصه تالاب انزلی/ قرارگاه جهادی احیای تالاب کارساز می شود؟!


روند روبه زوال و باتلاقی شدن تالاب انزلی همچنان ادامه دارد و ذینفعان این تالاب بین المللی اکنون چشم انتظار اقدامات قرارگاه جهادی احیای تالاب با درایت و مدیریت متولیان در دولت سیزدهم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت- حمیدرضا دنیادیده: تالاب انزلی یکی از زیباترین و مهم ترین تالاب‎ های طبیعی کشور بوده که باوجود مناظر منحصربه فرد و تنوع زیستی، یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان است.

آنچه تالاب انزلی را خاص کرده نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله های دریایی، چشم اندازی شگفت انگیز را در تالاب بندرانزلی خلق کرده و قایقرانی، ماهیگیری و پرنده نگری از محبوب ترین تفریحات در این تالاب بین المللی است.

سَل انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی با هیچ یک از تالاب های دیگر ایران قابل مقایسه نیست و بنابر گزارش های محیط زیست، این تالاب، زیستگاه لاله های مردابی، محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مأمن پرندگان بومی و مهاجر است و یکی از مهم ترین نقش های آن، تصفیه آب رودخانه ها است.

مهمترین چالش های تالاب انزلی تالاب انزلی در طول 50 سال اخیر با مشکلات زیست محیطی بسیار و بی توجهی مسئولان روبه رو بوده است که تخلیه فاضلاب و ضایعات خانگی و صنعتی، افزایش سطح رسوبات، تغییر کاربری زمین ها و تبدیل بخشی از اراضی حاشیه تالاب به زمین های کشاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پرغصه تالاب انزلی/ قرارگاه جهادی احیای تالاب کارساز می شود؟!

قصه پرغصه تالاب انزلی/ قرارگاه جهادی احیای تالاب کارساز می شود؟!