مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 08:202023-02-12پزشكي

غذای ساده و کم حجم بهترین توصیه برای سالمندان


کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: استفاده از غذای ساده و کم حجم بهترین توصیه تغذیه ای برای سالمندان است.

- ایسنا/بوشهر کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: استفاده از غذای ساده و کم حجم بهترین توصیه تغذیه ای برای سالمندان است.

حمیرا دهقانی یکشنبه 23 بهمن اظهار کرد: بهبود وضعیت بهداشتی درمانی و افزایش امید به زندگی در نهایت موجب افزایش درصد جمعیت سالمندی شده است و تغذیه مناسب یکی از نکات ضروری برای داشتن زندگی سالم و بانشاط است.

وی بیان کرد: تأکید بر تغذیه مناسب در سنین سالمندی برای ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری های مزمن هرگز دیر نیست و افراد در سنین بالا بیش از سایر سنین در جست وجوی اطلاعات تغذیه ای -بهداشتی و نیازمند عدم وابستگی و بهبود کیفیت زندگی خود هستند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: پرداختن به الگوی تغذیه از مهم ترین موضوعات در مدیریت سلامت دوران سالمندی است که در مدیریت بیماری های قلبی-عروقی، دیابت، استئوپروز (پوکی استخوان) و سرطان مورد استفاده قرار می گیرد و در تناسب عملکرد دوران سالمندی، سلامت ذهنی و شناختی، حتی شکستگی های شایع استخوانی و سقوط نیز که در سنین سالمندی شایع است اثرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذای ساده و کم حجم بهترین توصیه برای سالمندان

غذای ساده و کم حجم بهترین توصیه برای سالمندان