مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 19:402023-02-10سياسي

هیچ حکومت دست نشانده ای عامل سعادت نخواهد شد


هیچ کشور تاریخی منافع خود را بر ایران ارجح نخواهد دانست و هیچ حکومت دست نشانده ای عامل سعادت و پیشرفت ایران نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شفقنا با علی ربیعی پیرامون آرمان های مطرح در انقلاب اسلامی ایران، شعارهای سالهای اولیه و پیش از پیروزی انقلاب و نیز مباحثی که این روزها درباره چگونگی آرمان های انقلاب مطرح است ، گفت وگویی صورت داد.

در ادامه متن کامل گفت وگو با علی ربیعی در اتاق گفت وگوی شفقنا را می خوانید: * 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، چرا در ایران انقلاب شکل گرفت و اهداف، شعارها و ارزش های این انقلاب چه بود؟ همه انقلاب ها به دنبال یکسری آرمان ها شکل می گیرند و اساساً در ذات انقلاب ها، آرمان طلبی، تحول خواهی و نگاه به آینده مطلوب نهفته است.

به عبارتی دیگر وقتی دو آرمان سلبی – ایجابی به اشتراک ذهنی در جامعه به طور توده وار تبدیل می شود، انگیزه کنش جمعی به صورت حرکت اجتماعی در قالب جنبش و در نهایت انقلاب به وجود می آید.

در صورت فقدان آرمان ایجابی حرکت اجتماعی به شورش تبدیل می شود؛ در واقع شورش ها حرکت های عظیم اجتماعی بدون هدف رو به آینده و رهبری مشخص و آرمان گرا می باشند بنابراین آرمان جزء لاینفک انقلاب های اجتماعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ حکومت دست نشانده ای عامل سعادت نخواهد شد

هیچ حکومت دست نشانده ای عامل سعادت نخواهد شد