مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 14:252023-02-10اقتصادي

دریافت لوح ثبت روستای ملی مروار «داویجان» توسط استاندار همدان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از دریافت لوح ثبت روستای ملی مروار «داویجان» توسط استاندار همدان خبر داد.

- همدان-معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از دریافت لوح ثبت روستای ملی مروار داویجان توسط استاندار همدان خبر داد.

محمدرضا خلجی در گفتگو با مهر ، با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های معرفی روستاها و شهرهای ملی ظرفیت های موجود در این روستاهاست، افزود: همدان در حوزه صنایع دستی ظرفیت های فراوانی دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد مردم این روستا در حوزه مرواربافی فعالیت می کنند و علاوه بر این روستا، روستاهای همجوار نیز در این حوزه فعال هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در این روستا نیز مانند بیشتر روستاهای منطقه ملایر، از دیرباز بافت نوعی قالی موسوم به خرسک تک پود باف مرسوم بوده است.

وی افزود: امروزه، هنر مطرح روستای داویجان، ترکه بافی از نوع ارغوان و مرواربافی است و فعالان این رشته پس از کشاورزی از بین پیشکسوتان، جوانان، مردان، بانوان و حتی کودکان فعال هستند.

خلجی گفت: تعداد پیشکسوتان فعال رشته مرواربافی در روستای داویجان 200 نفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت لوح ثبت روستای ملی مروار «داویجان» توسط استاندار همدان

دریافت لوح ثبت روستای ملی مروار «داویجان» توسط استاندار همدان