مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 10:552023-02-10پزشكي

روش نوین درمان پارکینسون/ شرط موفقیت جراحی مغز و اعصاب


یک جراح مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص روش های نوین جراحی مغز توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کوروش کریمی یارندی، در پاسخ به این سوال که قبل از اختراع دستگاه سی تی اسکن (در سال 1970) و همچنین دستگاه ام آر آی (در سال 1980)، تشخیص بیماری های مغزی چگونه انجام می گرفت، گفت: تشخیص مشکلات مغزی در آن زمان تنها از طریق معاینات و علائم بالینی امکان پذیر بود.

وی افزود: انجام جراحی مغز و اعصاب به میزان زیادی به امکانات و تجهیزات وابسته است، هر چه تجهیزات قوی تری موجود باشد جراحی ایمن تری صورت خواهد گرفت، ابزار نوین کمک می کنند که جراحی ها به شکل نوینی انجام گیرند.

کریمی ادامه داد: شیوه های درمانی متفاوت بنا به نوع ضایعه مغزی، متفاوت خواهند بود گرچه شیوه های نوین با احتمال عود بیشتری همراه هستند اما انتخاب نوع درمان، تنها توسط متخصص و جراح مغز و اعصاب تعیین می گردد.

وی در خصوص ابزارهای جراحی های کم تهاجمی، گفت: این نوع ابزار با برش های کوچک تری در مغز و همچنین آسیب های بافتی کمتری همراه هستند.

از این نمونه ها می توان به روش های آندوسکوپی اشاره کرد که معمولاً با یک لوله وارد مغز می شوند، البته خبره شدن در کار با این دستگاه ها، نیاز به تجربه کاری زیادی نیز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش نوین درمان پارکینسون/ شرط موفقیت جراحی مغز و اعصاب

روش نوین درمان پارکینسون/ شرط موفقیت جراحی مغز و اعصاب