مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 07:302023-02-10اقتصادي

آواز دهل هواپیماهای برجامی!


هواپیماهای برجامی که در سال های گذشته یکی از مصادیق برداشته شدن تحریم های اقتصادی و نوسازی ناوگان محسوب می شدند، حالا با نبود قطعه و زمینگیری مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از توافق برجام در سال 2015 میلادی و برداشته شدن تحریم های اقتصادی، شرکت هواپیمایی ایران ایر : همچنین ما خرید هواپیمای نو را از دستور کار خارج نکردیم و حتی در مورد تامین اعتبارش صحبت شده ولی با خرید هواپیمای نو طبق الگوی برجام مخالفیم چون در حوزه برجام خرید خوبی انجام ندادیم و پول زیادی هم پرداختیم و از طرفی هم این خریدها متناسب با نیاز کشورمان نبود.

در نهایت در شرایطی هستیم که با وجود نیاز به 550 هواپیما، درحال حاضر 175 ناوگان فعال در کشور وجود دارد و بخش زیادی از ناوگان هوایی به دلیل سن بالا و نبود قطعه زمین گیر است.

در عین حال اگرچه نهضت تعمیر هواپیما در کشور به گفته مسئولان هوایی ادامه دارد و تلاش برای تامین قطعه هواپیمایی هم در جریان است، اما به نظر می رسد واردات هواپیماهای برجامی که درنهایت از بویینگ و ایرباس به ای تی آر محدود شد، تنها برای مدت کوتاهی نیاز ایران را برآورده کرده و حالا در حالی که قطعات این هواپیماها هم با توجیه تحریم به ایران فروخته نمی شود، این واردات بحران مضاعفی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آواز دهل هواپیماهای برجامی!

آواز دهل هواپیماهای برجامی!