مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 18:452023-02-08پزشكي

آزمون واکسن سالک در اصفهان و فارس/ 84 کانون سالک شناسایی شد


مسئول گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آزمون واکسن سالک در 2 استان اصفهان و فارس انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا فدایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری بررسی وضعیت بیماری سالک اظهار داشت: دریافت کنندگان واکسن سالک از سال 97 تاکنون هر سه ماه یکبار دریافت می کنند و در مرحله بررسی اثرات آن هستیم.

وی از شناسایی 84 کانون سالک خیز در سال جاری خبرداد و افزود: بالغ بر 888 هزار هکتار طعمه گذاری توسط 13 هزار نفر روز با همکاری بسیج سازندگی انجام گرفت.

مسئول گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه 28 نقطه از اصفهان، آزمایشگاه نمونه گیری سالک داریم، افزود: جوش صورتی که بیش از دو هفته بطول انجامید مشکوک به زخم سالک.

است و باید به مراکز مرتبط مراجعه و برای درمان زودتر اقدام کنند.

وی قیمت هر آمپول تزریقی برای درمان سالک را شش دلار اعلام کرد که همه ساله توسط دولت خریداری و رایگان در اختیار مبتلایان قرار می گیرد و افزود: بیماری سالک منجر به مرگ کسی نخواهد شد بلکه درمان زخم سالک پر اهمیت است که هم اکنون آمپول تزریقی وجود دارد که یک روش درمانی دردناک و ناراحت کننده است و از دیگر فریز زخم و پمادی نیز از دیگ فدایی گفت: هم اکنون در دانشگاه کاشان تحقیقات روی درمان غیر تزریقی سالک انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون واکسن سالک در اصفهان و فارس/ 84 کانون سالک شناسایی شد

آزمون واکسن سالک در اصفهان و فارس/ 84 کانون سالک شناسایی شد