مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 16:052023-02-08اقتصادي

نیروگاه نکا تقویت شود/ اجرای پروژه های برق منطقه ای


مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به این که میزان مصرف انرژی در زمان پیک بیش از تولید آن است، تقویت نیروگاه نکا را برای تامین نیازها لازم دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کوروش موسوی تاکامی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیاتی اجرایی 40 پروژه برق استان با اظهار اینکه گلستان و مازندران هشت درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند، افزود: این درحالی که پنج درصد مشترکان کشور در این مناطق وجود دارد.

وی میزان انرژی وارده به استان های مازندران و گلستان را 17 هزار و 500 میلیون کیلووات ساعت است، گفت: سه هزار مگاوات برق در نیروگاه های استان و هزار و 670 مگاوات نیز از نیروگاه های کشور تأمین می شود.

وی ادامه داد: از شرکت های همجوار در استان های مختلف دو هزار و 505 میلیون کیلووات ساعت واردات برق دارد اما بیش از چهار هزار میلیون کیلووات ساعت صادرات داریم و میزان تولید انرژی بیش از مصرف ما است.

موسوی یادآور شد: میزان مصرف برق در پیک بیش از تولید است که مدیریت آن الزامی است و 10 هزار میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید می شود و ضرورت تقویت آن الزامی به نظر می رسد.

مدیرعامل نیروگاه برق مازندران و گلستان با اشاره به تبادل برق با ترکمنستان اظهار داشت: امیدواریم برق بیشتری از این کشور دریافت و به ترکیه صادر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه نکا تقویت شود/ اجرای پروژه های برق منطقه ای

نیروگاه نکا تقویت شود/ اجرای پروژه های برق منطقه ای