مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 14:452023-02-08پزشكي

برنامه وزارت بهداشت برای غنی سازی آرد با ویتامین دی


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از غنی سازی آرد با ویتامین دی خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده و بعد از تجمیع برنامه، کارخانجات می توانند آرد را با ویتامین دی هم غنی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جعفر جندقی- رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در نشست خبری وزارت بهداشت، درباره نحوه نظارت بر نانوایی ها، گفت: ما یک سند ملی امنیت غذا و تغذیه داریم که در این زمینه گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

درباره نان که قوت غالب مردم است، اقداماتی انجام شده است؛ به طوری که غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک سال هاست که انجام می شود و به یمن این کار میزان کم خونی و فقر آهن با کمک برنامه های مکمل یاری دانش آموزان و مادران در سنین بارداری و.

توفیقات خوبی کسب شده است.

موضوع دیگری که در زمینه نان داریم، غنی سازی آن با ویتامین دی است که مقدمات آن فراهم شده و از طریق معاونت بهداشتی به معاونت غذا و دارو هم ارسال شده و بعد از تجمیع برنامه، کارخانجات می توانند آرد را با ویتامین دی هم غنی کنند که می تواند در کاهش کمبود ویتامین دی که یکی از معضلات بهداشتی است، نقش داشته باشد.

وی افزود: در عین حال باتوجه به ممنوعیت مصرف جوش شیرین و همچنین بحث کاهش نمک نان، در بازرسی هایمان از نانوایی ها نمونه گیری کرده و میزان استفاده از این موارد را س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه وزارت بهداشت برای غنی سازی آرد با ویتامین دی

برنامه وزارت بهداشت برای غنی سازی آرد با ویتامین دی